<!–more–>Różnego rodzaju gry terenowe dla pracowników są coraz popularniejsze pośród małych i dużych firm. Właściciele tych firm dostrzegają bowiem duże zalety, które odnieść można przy organizacji takiego wydarzenia. Właściwie przeprowadzona gra znacząco może wzmocnić relacje między pracownikami, a oprócz tego rozszerzyć umiejętności i kompetencje potrzebne na dużej ilości stanowisk.
<br>
Niedawno temu z naprawdę dużym rozmachem zorganizowana została przez znaną farmaceutyczną firmę gra szkoleniowa, jaką wielu uznało za największe wydarzenie tego typu. Mieli bowiem okazję w niej uczestniczyć praktycznie wszyscy pracownicy firmy, co w sumie dało blisko pięciuset uczestników. Dodatkowo całością opiekowało się prawie czterdziestu trenerów, którzy byli odpowiedzialni za organizację zajęć z poszczególnymi grupami.
<br>
Pewną część z tej grupy trenerów stanowiła ekipa ze szkoleniowej firmy, ale większość kadra z koncernu farmaceutycznego. Zostali oni zaproszeni dzień wcześniej do hotelu, w którym wszystko się odbywało, i przeszli tam niezbędne szkolenie. Tym sposobem bez większych problemów poradzili sobie z pracą z poszczególnymi grupami.
<br>
Jednym z pierwszoplanowych trenerów był Prezes koncernu, który na co dzień jest alpinistą z dużym doświadczeniem. Postanowił on wykorzystać swoje zainteresowania i pasję do tego, żeby w oparciu o górską wyprawę przekazać słuchaczom wiele przydatnej wiedzy na temat kierowania zespołem, motywowania i rozwiązywania konfliktów. Nawiązał tym samym do zagadnień pracy w zespole, tak bardzo potrzebnej w każdej firmie.
<br>
W czasie organizowanej gry wszystkich uczestników podzielono na 25 teamów, które przez przez kilkanaście godzin realizowały wyznaczony plan. Główną część wspomnianej gry stanowiły półgodzinne eksperymenty społeczne, to znaczy nietypowe, wymagające nieszablonowego podejścia zadania, w jakich członkowie zespołów wykazać się musie dużą dozą zaufania i komunikacji.
<br>
Eksperymenty kończone były daniem drużynie odpowiednich kart, z którymi ta miała się dokładnie zapoznać. Przy analizie wspomnianych kart w rzeczywistości uczestnicy analizowali swoje poczynania nawiązaniu do pięciu istotnych kompetencji, co pozwalało im na odniesienie się do pracy, którą wykonują na co dzień.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Team building. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.