Coaching w grach dla menedżerów

Prowadzenie gier dla menedżerów oraz symulacji szkoleniowych było dla mnie zawsze bardzo skomplikowane. Trener powinien mieć wysokie kompetencje pozwalające na angażowanie w zadania uczestników szkolenia. Tego typu kwalifikacje to: pomaganie innym walczyć z złymi doświadczeniami z przeszłości, przewodzenie ludźmi, zarządzanie przez wyjątki oraz coaching.
Kontakt z coachem określa się jako partnerstwo małej grupki pracowników. Najbardziej doświadczona osoba pełni funkcję trenera oraz próbuje pomagać pozostałym osobom w osiąganiu zamierzeń. Z tego powodu kontakt z coachem był w mojej karierze trenera dobrą drogą rozwoju uczestników w czasie gier dla menedżerów i symulacji biznesowych. Można wyróżnić wiele argumentów, aby użyć coaching w czasie gier dla menedżerów i symulacji biznesowych. Dowiedziałem się o nich, wtedy gdy odnalazłem w sieci ten portal:
 Gry Biznesowe
Rezultaty użycia coachingu w czasie gier dla menedżerów i symulacji szkoleniowych zwykle są następujące:
-    uzyskanie prawdziwej inspiracji u uczestników,
-    budowanie kontaktów pracownikami będącymi na szkoleniu,
-    chęć otwarcia własnego projektu gospodarczego,
-    odkrycie celu zawodowego przez uczestników,
-    większa świadomość swoich priorytetów,
-    wybór innej drogi kariery,
-    nabywanie kompetencji kierowniczych i administrowania firmą jako większą całością,
-    równowaga pomiędzy działalnością interpersonalną oraz zawodową.

Cztery tygodnie temu prowadziłem warsztat dla pracowników spółdzielni mieszkaniowych w Zakopanym w pensjonacie Hyrny. Wówczas użyłem coaching podczas gier menedżerskich i symulacji opisujących działanie firmy. Osoby biorące udział okazali się niezwykle ciekawi fabuły gier, jakie opracowałem. Potem wysnuliśmy trzy ogólne zasady:
-    osoba menedżera bywa wyjątkowo ważna w firmie,
-    kierowanie grupą ludzi potrzebuje od szefa wyjątkowych kompetencji,
-    kultura organizacyjna firm w odmiennych obszarach gospodarki jest identyczna.

W następnym rozdziale tego poradnika opiszę zasadę czterech M. Zawsze ją wykorzystuję, jeśli obmyślam symulacje opisujące działanie firmy.

Robert Tyochowicz
Redaktor tej notki  jest absolwentem kierunku matematyki Uniwersytetu Opolskiego i studiów podyplomowych z zakresu  kierowania sprzedażą. Posiada tytuł Eksperta Odnowy Beavioralnej SPG. Kieruje agencją treningową w Będzinie.  Od piętnastu sezonów szkoli i kreuje gry dotykające tematyki promocji i reklamy w branży „motoryzacyja”.

O TYM PISZEMY:
Symulacje Interersonalne
Treningi sprzedażowe
Gry komputerowe
Zarządzanie
symulacje Kaizen
Asertywność
Projektowanie gier
Licencje dla moderatorów gier

Ten wpis został opublikowany w kategorii Symulacje i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>