Coaching w grach dla menedżerów

Prowadzenie gier dla menedżerów oraz symulacji szkoleniowych było dla mnie zawsze bardzo skomplikowane. Trener powinien mieć wysokie kompetencje pozwalające na angażowanie w zadania uczestników szkolenia. Tego typu kwalifikacje to: pomaganie innym walczyć z złymi doświadczeniami z przeszłości, przewodzenie ludźmi, zarządzanie przez wyjątki oraz coaching.
Kontakt z coachem określa się jako partnerstwo małej grupki pracowników. Najbardziej doświadczona osoba pełni funkcję trenera oraz próbuje pomagać pozostałym osobom w osiąganiu zamierzeń. Z tego powodu kontakt z coachem był w mojej karierze trenera dobrą drogą rozwoju uczestników w czasie gier dla menedżerów i symulacji biznesowych. Można wyróżnić wiele argumentów, aby użyć coaching w czasie gier dla menedżerów i symulacji biznesowych. Dowiedziałem się o nich, wtedy gdy odnalazłem w sieci ten portal:
 Gry Biznesowe
Rezultaty użycia coachingu w czasie gier dla menedżerów i symulacji szkoleniowych zwykle są następujące:
–    uzyskanie prawdziwej inspiracji u uczestników,
–    budowanie kontaktów pracownikami będącymi na szkoleniu,
–    chęć otwarcia własnego projektu gospodarczego,
–    odkrycie celu zawodowego przez uczestników,
–    większa świadomość swoich priorytetów,
–    wybór innej drogi kariery,
–    nabywanie kompetencji kierowniczych i administrowania firmą jako większą całością,
–    równowaga pomiędzy działalnością interpersonalną oraz zawodową.

Cztery tygodnie temu prowadziłem warsztat dla pracowników spółdzielni mieszkaniowych w Zakopanym w pensjonacie Hyrny. Wówczas użyłem coaching podczas gier menedżerskich i symulacji opisujących działanie firmy. Osoby biorące udział okazali się niezwykle ciekawi fabuły gier, jakie opracowałem. Potem wysnuliśmy trzy ogólne zasady:
–    osoba menedżera bywa wyjątkowo ważna w firmie,
–    kierowanie grupą ludzi potrzebuje od szefa wyjątkowych kompetencji,
–    kultura organizacyjna firm w odmiennych obszarach gospodarki jest identyczna.

W następnym rozdziale tego poradnika opiszę zasadę czterech M. Zawsze ją wykorzystuję, jeśli obmyślam symulacje opisujące działanie firmy.

Robert Tyochowicz
Redaktor tej notki  jest absolwentem kierunku matematyki Uniwersytetu Opolskiego i studiów podyplomowych z zakresu  kierowania sprzedażą. Posiada tytuł Eksperta Odnowy Beavioralnej SPG. Kieruje agencją treningową w Będzinie.  Od piętnastu sezonów szkoli i kreuje gry dotykające tematyki promocji i reklamy w branży „motoryzacyja”.

O TYM PISZEMY:
Symulacje Interersonalne
Treningi sprzedażowe
Gry komputerowe
Zarządzanie
symulacje Kaizen
Asertywność
Projektowanie gier
Licencje dla moderatorów gier

Ten wpis został opublikowany w kategorii Symulacje i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.