Dlaczego należy badać dążenia rozwojowe

Wieloletni specjaliści z branży szkoleniowej dla przedsiębiorców uważają, że diagnozowanie dążeń rozwojowych to najważniejszy krok do tego aby zacząć merytoryczne negocjacje dotyczące wiedzy, posiadanych zdolności i możliwości wykonywania zadań oraz zachowań, jakie uznają za niezbędne zatrudniający w firmie. Należy napisać, iż pracodawca jest w stanie w tenże sposób oddziaływać na zakresy tematyczne, które będą przedstawiane podczas szkolenia. Mechanizm został opisany tutaj:   System Zarządzania Kompetencjami
Za pomocą diagnozy oczekiwań szkoleniowych zrealizujemy dla firmy i dla uczestników szkoleń pewną grupę celów.
Po pierwsze, poznamy sytuację szkolonej zbiorowości pracowników – w jakim stopniu uczestnicy się akceptują, jaka ukształtowała się w niej metoda pracy, i tym podobne.
Po drugie, poznamy poszczególne obszary wiedzy, jakie ma ta grupa w obszarze oferty szkoleniowej i jej obszarów tematycznych. Takie działanie daje możliwość nam dostosować obszar tematyczny zajęć dydaktycznych podczas szkolenia do uczestników. Aby to osiągnąć, przeanalizujmy zrealizowane wcześniej programy szkoleń w których wzięła udział ta grupa.
Kiedy dojdziemy do wniosku, aby diagnozować oczekiwania pracowników w zakresie ich rozwoju zawodowego, poznamy realne sytuacje z życia zawodowego grupy – by także te kwestie omawiać w projekcie szkoleniowym. To uczestnikom umożliwia wynieść z zajęć precyzyjne, najczęściej przygotowane do użycia i do zaprezentowania zarządowi pomysły,  nie tylko niepraktyczne wskazówki.
Kolejny cel – przeanalizujemy dokładnie dążenia pracowników firmy, którzy przyjadą na szkolenie – zwykle jest to wprost odniesienie się do kwestii istotnych dla firmy, ale także tematów istotnych dla personelu.
Moi znajomi specjaliści ds. HR wiedzą, że im lepiej zorganizują razem z trenerem badanie dążeń w zakresie rozwoju personelu, tym prościej będzie można ocenić efekty szkolenia.
To tyle naszych wniosków.
Redakcja:Bartosz Zdurny
Autor tej notki  jest absolwentem wydziału historii Uniwersytetu w Toruniu i studiów podyplomowych z zakresu  terapii rodzinnej. Posiada licencję Mistrza Planowania Strategicznego GSD. Zawodowo realizuje się w Będzinie.  Od dziesięciu sezonów prowadzi zajęcia i rozwija gry odnoszące się do prowadzenia prezentacji w sektorze „produkcja”.

TEMATY BOGA:
Badania kompetencji
Systemy ocen w przedsiębiorstwach
Polityka personalna w prywatnej firmie
Profesjonalne zarządzanie personelem
Nowoczesne modele kompetencyjne
Kształtowanie przywództwa
Systemy kadrowo płacowe

Ten wpis został opublikowany w kategorii Szkolenia i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.