Dobre praktyki dotyczące oceniania pracowników

Wymagania dotyczące działania w czasie dokonywania oceny pracowniczej (sięgając po sprawdzone reguły) jest niezwykle ważnym fundamentem efektywnego systemu. Umożliwia to na sprawne przeprowadzenie diagnozy efektów pracy i osiągnięciu zamierzonych efektów. Wyłącznie jednak określenie zasad, na bazie których diagnozy efektów pracy zostanie przeprowadzany nie jest jedynym środkiem do osiągnięcia zamierzonych efektów. Ważne jest  ciągłe funkcjonowanie według czytelnych zasad. To co zaprezentowałem można odnaleźć na poniższych stronach  Ankiety Satysfakcji Ludzi W Przedsiębiorstwach
Podstawowe zasady oceniania pracowników to:
– Działanie odnosząc się do początkowo określonych, średnioterminowych zamierzeń w zakresie ZZL; dokonywanie oceny nie może być  działaniem jednorazowym
– Realne oraz stałe używanie wyników oceny w przyjętej polityce w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi firmy
– Używanie jednakowych zasad oceniania dla wszystkich pracowników
– Używanie mierników dających możliwość prezentacji sumarycznych wyników w poszczególnych grupach osób pracujących w firmie
Dywersyfikacja kryteriów, w oparciu o które działa system ocen pracowniczych
– Stosowanie wspólnych warunków reguł  na przestrzeni długiego okresu czasu
– Przeprowadzanie diagnozy efektów pracy w określonych przedziałach czasowych
– Zaprojektowanie relacji oceniania pracowników z pozostałymi etapami zarządzania personelem
– Działanie dostosowane do ściśle określonej techniki oceniania pracowników
– Wykorzystywanie oceny pracowniczej przez odpowiednio przeszkolone osoby
– Niezbędność raportowania wyników oceny w kolejnych odcinkach czasu
Uważam, że przedstawione reguły są możliwe do stosowania oraz pociągają za sobą bardzo korzystne efekty. Opiszę je w kolejnym blogu.
To tyle menedżerskich myśli.
Redakcja:Andrzej Dawidowicz
Autor tej notatki  jest absolwentem wydziału biologii Uniwersytetu Łódzkiego i studiów podyplomowych z zakresu  public relations. Posiada licencję Instruktora Zmiany Osobistej ATV. Rozwija swoją firmę w Rawiczu.  Od siedemnastu sezonów organizuje treningi i rozwija gry dotykające tematyki prowadzenia prezentacji w sektorze „przemysł lekki”.

CZYTAJ TAKŻE O:
Audyty motywacji
Ocena okresowa pracowników
Strategia kadrowa w międzynarodowej jednostce biznesowej
Skuteczne zarządzanie personelem
Coaching
Rozwój pracowników
Assessment Center

Ten wpis został opublikowany w kategorii Oceny i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.