Fragmenty wykładu na temat budowania zespołów

Poznając obecne wnioski z badań zrozumiałem, iż ludzie najczęściej integrują się w społeczności. Jeśli ma to miejsce wewnątrz firmy oraz członkowie grup lub zbiorowości zostali wyznaczeni do stanowisk w strukturze organizacyjnej, zostają oni udziałowcami zespołów odpowiedzialnych za realizację określonych celów firmy. W następnej kolejności, wyrażając taką wolę lub z obowiązku angażują się w funkcjonowanie strategicznych jednostek biznesu, zespołów celowych i innych. Zatrudnieni w firmach odnoszą swoje potrzeby i dążenia do zespołów nieformalnych lub grup wspólnych zainteresowań, dla przykładu osób pasjonujących się podróżami lub samochodami. Uzasadnienie takiego stanu rzeczy czytelnik może znaleźć np. w tym miejscu:    Symulacyjne Wyjazdy Oparte o Gry Szkoleniowe
Opiszę poniżej podstawowe zjawiska w zakresie działania zespołów. Zespoły w firmie to coś więcej niż zwykłe społeczności. Wykazują się nie tylko wspólnym interesem, ale także nieprzeciętną produktywnością. Czym różnią się efektywne zespoły w odróżnieniu od zbiorowości ludzkich pracujących wspólnie? Nieustanne zogniskowanie działań na efektywności, co najczęśniej przeradza się w konkretne efekty pracy zespołowej.
F.B. Katzenbach oraz D.K. Smith uważają, iż w grupie długo pracujących ze sobą zbiorowości ludzkich można znaleźć czasem takie, które uzyskują wyniki przerastające wszelkie racjonalne szacunki. Takie grupy pracownicze kreują pozytywną atmosferę i odpowiednie reguły współdziałania. Pochodzą one z dostrzegania roli różnorodności pomocnej w otrzymywaniu tak dobrego rezultatu.
Efektywne społeczności bywają podobne do potajemnej społeczności, w której potrzeba współdzielenia spraw oraz wspólnego światopoglądu jest naprawdę wysoka. Uzdolnienia i wiedza  członków zespołu są traktowane jako wspólny zasób.
W niniejszym wpisie zamierzałem pokazać, iż grupa pracownicza traktowana jako zespół to dość trudne do opisania zjawisko. Zwykłe, szkoleniowe ujęcie tego obszaru wiedzy często nazbyt je banalizuje.
To tyle naszych myśli.
Redakcja: Tomasz Piskorz
I DODATKOWO JAK CO MIESIĄC KILKA NIEZNANYCH FAKTÓW DOTYCZĄCYCH TEAM BUILDING Z MINIONEGO MIESIĄCA:
– Najpopularniejsza forma aktywności : gry miejsce
– Najwyżej ocenione w ankietach po wyjeździe zabawy – komentarze grup: scenariusz społeczny
– Średnia liczebność zespołu uczestniczącego w grze: dziewięć uczestników.
– Preferowane dni tygodnia na wyjazd: końcówka tygodnia.
– Najchetniej preferowana lokalizacja: Gdańsk

ŹRÓDŁO: Training Projects
Od pięciu lat prowadzimy projekty w branży incentive pod marką Training Projects.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Szkolenia, Team building i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.