Jak prawidłowo wdrażać nowości przez działy HR.

W dużych firmach i przedsiębiorstwach, gdzie dział personalny liczy większą ilość osób, ogromnie istotne zadanie ma spełniać jego kierownik. Musi on dysponować odpowiednimi umiejętnościami i wiedzą, lecz niekiedy i to będzie niewystarczające. Wymagany również będzie odpowiedni charakter, bo bez niego kierownik raczej miał nie będzie w firmie należytej siły przebicia.

W szczególności ma to istotne znaczenie, kiedy dział personalny będzie chciał wprowadzić nowe narzędzia albo procedury do rekrutacji. Najczęściej zmiany o takim charakterze dotykały będą też osoby które mają jakiś wpływ na kadrowe decyzje z innych działów, i jest bardzo istotne, żeby ludzie ci byli świadomi tego, w jakim celu zmiany te będą realizowane.

Przy pracownikach starszych stażem często będzie się pojawiać niechęć do tego typu zmian, w szczególności jeżeli za nimi nie będzie szło dokładniejsze wytłumaczenie po co one są. Jeśli jeszcze zaczną się w firmie pojawiać różne plotki, to atmosfera na to żeby wdrażać nowych rzeczy przychylna raczej nie będzie. Jeżeli nawet plany działu HR będą dobre, to bez dobrego zrozumienia ich przez resztę załogi trudno może je być dobrze wdrożyć.

Z takich też powodów przed rozpoczęciem wdrażania nowych rzeczy w przedsiębiorstwie dział personalny powinien przeprowadzić odpowiednie konsultacje z każdą zainteresowaną osobą, głównie z kierownikami z z danych działów w firmie. Należy zapoznać się z ich wnioskami, bo przecież oni również będą później korzystać z realizowanych pomysłów.

Należy też przeprowadzić odpowiednio szeroko zakrojoną kampanię informacyjną i absolutnie nie unikać udzielania odpowiedzi na stawiane wnioski i pytania. Kampania przedstawić powinna załodze podstawowy cel podjętych działań oraz efekty, których się będzie można po nich spodziewać, ale także dać informację o ewentualnych zagrożeniach i problemach, jakie podczas działań będą się pojawiać.

Przy wszystkich tych pracach bardzo istotną rolę będzie miał dyrektor personalnego działu. To właśnie on ponosi odpowiedzialność za to, żeby wspomniane wcześniej aspekty mieć na uwadze podczas wprowadzania zmian. Powinien on także mieć dużą siłę przebicia, tak żeby projekty, o jakie zabiega były następnie respektowane przez wszystkich pracowników.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Team building. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.