Jakie są efekty dokonywania ocen pracowników

System ocen pracowniczych pełni istotną rolę w kierowaniu ludźmi. Równocześnie jest to ważny czynnik wdrożenia strategii personalnej w organizacji. Przeprowadzenie oceny pracowniczej bazuje na ciągłym poświęcaniu uwagi na przejawiane normy zachowań i rezultaty wysiłków zatrudnionych w dążeniu do pokazywania zainteresowania, kreowania proaktywnej postawy oraz kontrolowania. Definicje możesz odszukać w publikacjach: Kompleksowe Treningi  Z Kierowania Zmianami .
Przeprowadzanie ocen pracowników jest tylko w akademickich dyskusjach proste i nieskomplikowane. W praktyce potrzebne bywają pewne kompetencje zawodowe i dość spore doświadczenie. Zgodnie z kryterium celów przedsiębiorstw cele ocen pracowniczych można podzielić na dwa rodzaje.
Do zakresu czynnościowego można zaliczyć:
– zdolność wykorzystania adekwatnego doboru i doskonalenia personelu w nawiązaniu do zdiagnozowanych talentów, obszarów, które najbardziej interesują pracowników, sprawności działania,
– usprawnianie planowania oraz zarządzania personelem,
– możliwość wytłumaczenia decyzji powiązanych z kadrowymi przetasowaniami, zwolnieniami, awansem,
– sporządzanie rekomendacji,
– zdefiniowanie wymagań oraz obszarów dokształcania personelu,
– tworzenie grupy rezerwowej,
– przygotowanie taktycznej polityki kadrowej firmy.
Do efektów psychologicznych zalicza się:
– zmiana zachowań pracowników przez zmienianie nastawienia do pracy,
– utrwalanie wzorców określonych w kryteriach oceny okresowej,
– aktywizowanie personelu bazujące na wiedzy personelu na temat rezultatów pracy, przestrzeni do poprawy oraz kreowaniu czynników dla podnoszenia lojalności pracowników względem pracodawcy,
– obniżanie poziomu niezbyt pozytywnych i szkodliwych postaw personelu,
– uproszczenia relacji między pracownikami.
Warto dodać – o tych właśnie korzyściach płynących z oceny pracowniczej przełożony musi pamiętać podczas oceny  współpracowników.
O AUTORACH
Niniejszy dziennik pisze drużyna  szkoleniowców organizujących szkolenia dla firm z kilkunastu sektorów rynku.

Na naszym blogu  zwykle piszemy też na temat:
– badania satysfakcji menedżerów w instytucjach i organizacjach
– testy rozwojowe
– cykle kształceniowe z zarządzania
– wydarzenia motywacyjnych
– zarządzanie personelem

Ten wpis został opublikowany w kategorii Inne, Szkolenia i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.