Kierownicy organizacji nie umieją sporządzać analiz planistycznych

Już nie wiem, jak dawno nie opisywałem na blogu, jakie w ostatnim czasie organizowałem projekty szkoleniowe. Jest prawdą, że jesienią byłem niezwykle wyczerpany pracą szkoleniową dlatego dość rzadko umieszczałem na blogu wpisy o szkoleniach, jakie oferuję w mojej firmie. Przeciętnie sprzedawałem w ramach projektów szkoleniowych 8 sesji szkoleniowych na miesiąc. Muszę jeszcze dodać, że do tej liczby należy doliczyć okres w celu zaplanowania szkolenia oraz dotarcie do firmy, którą się szkoli.
W dzisiejszym niezbyt długim wpisie przedstawię raport na temat projektu szkoleniowego, jakie prowadziłem. Spotkanie edukacyjne – mimo że miało dotyczyć delegowania uprawnień – okazało się na temacie kierowania działaniami projektowymi. Okazało się, że najbardziej palącym wyzwaniem dla kierowników funkcjonujących w strukturze projektowej okazało się układanie harmonogramów oraz ustalanie swoich dążeń. Tak naprawdę jest to w zgodzie z wynikami prac naukowych, które znajdziesz na tej stronie: Kompleksowe Szkolenia  Dla Firm  .
Jednakże przechodząc do projektu szkoleniowego, o którym wspomniałem – wydarzenie odbyło się w góralskiej chacie w Tatrach. Wzięło w nim udział 16 kierowników klienta. Szkolenie było zaplanowane 18 godzin.
Na początku szkoleniowego dnia menedżerowie zostali poproszeni, aby się przedstawić, a potem w pięcioosobowych grupach wykonywali case study mające związek z problemami szacowania finansów i ludzi do zadań w projekcie. Zastosowałem w tym celu wymieszane zestawy Duplo, co umożliwiło niezłą frajdę i duże emocjonalne przywiązanie do wyciąganych wniosków.
Efekty tak przeprowadzonego case study przedstawiłem uczestnikom na laptopie za pomocą bardzo fajnego programu firmy SMART. W dalszej części szkolenia pokazałem krótki instruktaż, który ktoś zamieścił na portalu fajnefilmy.pl. Byłem bardzo zainteresowany, w jaki sposób doświadczeni kierownicy odbiorą pokazany materiał.
Następnego dnia pokazałem im oprogramowanie niezbędne do kierowania pracą zespołu projektowego. I właśnie wtedy zauważyłem nagle, iż uczestnicy nie wiedzą jak tworzyć plany i określać cele. Największą konsekwencją tego problemu było – kierownicy nie odróżniali celu od harmonogramu działań. Długie godziny poświęciłem na nauczaniu planowania.
KIM JESTEŚMY
Nasz dziennik opracowuje grupa  badaczy prowadzących warsztaty dla firm z kilkunastu dziedzin gospodarki.

W naszym portalu  zwykle piszemy   na temat:
- audyty kompetencji osób zatrudnionych w dużych koncernach i małych firmach
- ankiety kompetencyjne
- programy rozwojowe z pracy i komunikacji w zespołach
- wyjazdy incentive
- zarządzanie ludźmi

Ten wpis został opublikowany w kategorii Szkolenia i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>