Kontakt z uczestnikami w grach decyzyjnych

W czasie symulacji menedżerskich potrzeba udzielać informacji wrotnej na temat osiąganych efektów przez grupę. Poniżej przedstawię, jak to warto wykorzystać w pracy trenera.
Co nam daje komunikacja zwrotna? Naukowcy twierdzą, iż jest dostawcą wiadomości w obszarze postaw, podejmowanej aktywności oraz praktycznych kwalifikacji  ocenianego pracownika biorącego udział w projekcie szkoleniowym – i działa to w bardzo wysublimowany sposób. Obserwowany podmiot – człowiek zachowuje dość konstruktywny poziom zaufania do siebie, wykonywanej aktywności zawodowej oraz doradcy, który diagnozuje zachowanie pracownika. Trener nakłania podlegającego ocenie do większego wysiłku na szlaku doskonalenia. Przeczytaj tutaj:  Gry Szkoleniowe – Analiza Rynku
Niezłym sposobem na zrozumienie, jak należy udzielać komunikat zwrotny, jest zastanowienie się, jak się zachowujemy – chodzi o powiązanie feedbacku z rozwijaniem relacji interpersonalnych w rozumieniu trzeciej potrzeby w drabinie Maslova.

Znajdziesz pomoc w udzielaniu komunikatów zwrotnych, podczas gdy organizujesz grę lub symulację.

Chcesz uświadomić sobie jak reagujesz na informacje zwrotne? Przemyśl sobie odpowiedzi pytania.

- Aktywnie wsłuchujesz się w opinię rozmówcy na temat czyjegoś postępowania?
- Uważniesz analizujesz, o czym była ostatnia wymiana zdań, umiejąc postrzegać omawiany temat z punktu widzenia innej osoby?
- Analizujesz pozytywne i złe elementy zmiany czyjegoś postępowania?
- Bez pośpiechu mówisz o tym, co sądzisz o opinii twojego rozmówcy?
- Wspólnie z tym rozmówcą ustalasz dalsze współdziałanie?
- Zabiegasz o wsparcie, gdy postrzegasz to za konieczne?
- Dziękujesz za informację zwrotną?

Staraj się być całkowicie szczery. Najczęściej mogło być tak samo dużo odpowiedzi „nie”, w porównaniu do „tak”. Kiedy odwrócimy role, można zdać sobie sprawę z niektórych problemów w przyjmowaniu informacji zwrotnych.

Następna fundamentalna kwestia: czy dobrze jest rozumieć zastrzeżenia co do zachowania? Poniżej umieszczam zestaw zasad.

Zachowaj dobry nastrój.
Wychwytuj feedback.
Zwracaj uwagę na prowadzącego dialog, który mówi.
Nie krytykuj.
Nie tłumacz, że ktoś jest przewrażliwiony.
Nie żartuj.
Nie wypaczaj zdań.
Nie skręcaj z tematu dyskusji.
Nie próbuj znaleźć wrogich motywów.
Potwierdź, iż zauważyłeś twój błąd.
Hubert Mysza
Twórca tego wpisu jest absolwentem kierunku zarządzania Uniwersytetu Rzeszowskiego i studiów podyplomowych z tematyki  windykacji należności. Posiada tytuł Konsultanta Wizerunku Osobistego XTF. Zawodowo realizuje się w Gorzowie Wielkopolskim.  Od dziewięciu lat koordynuje warsztaty i rozwija badania dotyczące promocji i reklamy w branży „przemysł lekki”.

HASŁA:
Gry Interersonalne
Warsztaty menedżerskie
Gry licencjonowane
Mentoring
Gry dla przemysłu
Zarządzanie zmianami
Firmy szkoleniowe
Ćwiczenia dla konsultantów

Ten wpis został opublikowany w kategorii Symulacje i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>