Kroki na drodze zdobywania wiedzy pracowników

W poprzednim poście przedstawiłem wieloetapowy zbiór metod pozyskiwania nowych umiejętności (zdefiniowanych bardziej dogłębnie aniżeli wyłącznie nowy zbiór danych). Ażeby on mógł mieć miejsce, konieczne jest zainicjowanie procesu edukacyjnego, będącego zaraz po nadawaniu informacji. Zasadą, która sprawuje funkcję katalizatora przy jego występowania, jest zasada trzech A, zdefiniowana w postaci następujących określeń: wiedza, kompetencje praktyczne, działanie. Zobacz: Ekonomiczne Gry Biznesowe – Analiza Rynku
Wstępnym warunkiem efektywnego procesu dydaktycznego bywa wzbudzenie motywacji u studentów. Oni muszą chcieć się doskonalić. Ten moment nazywa się consciousness.

Drugim poziomem w procesie dydaktycznym bywa dostosowanie programu projektu edukacyjnego odnośnie potrzeb uczniów, kimkolwiek są. Nigdy nie prowadziłem kilkanaście razy w ten sam sposób identycznego wykładu lub wystąpienia. Gdy uczę planowania i ustalania celów ludzi pracujących w pensjonacie, opracowuję zadania pasujące do tego typu klientów. Kiedy mam na szkoleniu kadrę operatora GSM – wówczas przygotowuje zadania z branży telekomunikacyjnej. Podane przykłady to niby identyczny obszar, tak naprawdę warto realizowane projekty edukacyjne „kroić na miarę” potrzeb konkretnej organizacji. Ten etap określa się mianen „abilities”.

Na koniec etap ”action” – oznacza to wprowadzenie w praktykę teoretycznej wiedzy. Nierzadko uczący się idą do domu, gubią notatki i w firmie nie ma żadnych zmian. Trener szkoleń jednak nie powinien kończyć procesu uczenia się po szkoleniu. Pozostaje odpowiedzialny za wykorzystanie teorii w praktyce codziennej.
Dariusz Niebrzyzny
Autor tej notatki  jest absolwentem wydziału fizyki Uniwersytetu Gdańskiego i studiów podyplomowych z obszaru  administracji publicznej. Posiada certyfikat Instruktora  VVX. Kieruje agencją treningową w Oświęcimiu.  Od dziewiętnastu sezonów wykłada i rozwija gry dotykające tematyki telemarketingu w sektorze „sprzęt biurowy i wyposażenie wnętrz”.

TEMATY BOGA:
Symulacje Szkoleniowe
Kursy dla pracowników
Gry symulacyjne
Przywództwo
Lean games
Negocjacje
Szkoła dla trenerów
Poradniki  dla coachów

Ten wpis został opublikowany w kategorii Symulacje i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>