Kroki w procesie organizowania grupy pracowniczej

W niniejszym artykule przedstawię etapy budowania działu lub grupy projektowej w firmie. Jakiś czas temu bliski znajomy powiedział, że gdy w grupie znajdą się światowej klasy fachowcy oraz przedtem nie wypracowali niczego wspólnym wysiłkiem, nie dojdą w swoich staraniach do synergii. Więcej czytelnik może znaleźć w tym poradniku:
  Symulacyjne Wydarzenia  
Fazy tworzenia zespołu i przynależne im charakterystyki przedstawiłem niżej.
1.    Organizowanie
Pracownicy należący do zespołu w różny sposób postrzegają cele, które pragną zrealizować.
Występuje niski poziom zaufania.
Pracownicy należący do zespołu  zważają na to co robią i wydają się raczej skryci.
Członkowie powinni się wzajemnie poznać.
Intrapersonalne rezultaty nie są nadal zbieżne z rezultatami grupy.
2.    Storming
Na tym etapie są konflikty na temat rezultatów które zamierza zrealizować dana zbiorowość ludzka.
Pracownicy należący do zespołu  zabiegają o zostanie liderem grupy oraz zasady współpracy.
Na tym etapie są typowe konflikty oraz rozbieżności poglądów.
Pojawia się definicja efektów  oraz planów na przyszłość.
Na tym etapie występuje zniechęcenie oraz utrata wiary w sukces.
3.    Ustalanie norm
Ludzie w grupie  tworzą jednolite zasady funkcjonowania oraz dążenia członków zespołu.
Ludzie w grupie  mają klarowną, podzielaną przez wszystkich strategię działania.
Ludzie działają w zgodzie z wypracowanymi zasadami.
Wypracowują jak pracować razem i wychodzi im to coraz lepiej.
4.    Performing
Cel jest dla członków zespołu oczywisty, ludzie w grupie  się z nim utożsamiają.
Ma miejsce obszar dużego otwarcia członków na siebie nawzajem i dobre komunikowanie się.
Ten krok w budowaniu zespołu to idealna efektywność i satysfakcja z osiągniętych celów.
Tyle haerowych przemyśleń.
Redakcja: Jan Guc
I JESZCZE JAK CO MIESIĄC PAKIET INTERESUJĄCYCH STATYSTYK ODNOŚNIE TEAM BUILDING Z POPRZEDNIEGO MIESIĄCA:
- Najczęściej wspomianana w zapytaniach od klientów  forma zajęć : gry miejsce
- Najwyżej wycenione w ankietach po spotkaniu zadania – komentarze uczestników: scenariusz społeczny
- Typowa wielkość grupy szkoleniowej: dziewięć uczestników.
- Najlepsze dla zamawiającego dni tygodnia na impreze: czwartek.
- Najchetniej oczekiwania lokalizacja: Mazury

ŹRÓDŁO: Training Projects
Realizujemy survivalowe szkolenia team building i pasjonujące wyjazdy integracyjne dla naszych klientów.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Team building i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>