Najważniejsza czynność w zakresie kierowania jako obszar szkolenia dla menedżera

Wiele sesji szkoleniowych dla kierowników obejmuje nietypowe kwestie, takie jak leadership, zarządzanie różnorodnością, inteligencja emocjonalna. Jednak zauważyłem, że najbardziej przydatne umiejętności menedżerskie ogniskują się w typowych funkcjach zarządzania, wskazanych dokładnie 100 lat temu przez H. Taylora.
W dzisiejszym wpisie chciałem zaprezentować tematy szkoleń, które opłaca się poszukiwać w segmencie firm szkoleniowych. Funkcje kierowania rozumiane są najczęściej jako zadania i inne aktywności przeznaczone dla kierownika. Zarządzanie zespołem zatrudnionych w firmie ludzi wywołuje sytuację doboru adekwatnego stylu postępowania,  które jest stosowne do zastosowania w danej sytuacji w firmie. Więcej o tym na szkoleniu tej firmy szkoleniowej: Mądre Treningi   Z Budowania Relacji Z Klientem  .
Dziś pokażę pierwszą czynność zarządzania, którą wykorzystują przełożeni w dużej liczbie znanych mi przedsiębiorstw.
Taką czynnością jest układanie planów. Jest to ustalenie celów organizacji i sposobów ich realizacji. Członkowie kadry zarządzającej przewidując przyszłe sytuacje biznesowe starają się zaplanować w określonych chwilach osi czasu podejmowane aktywności, jakie muszą być zakończone oraz opracować najlepsze techniki prowadzące do porządanego efektu biznesowego. Układanie harmonogramów nie może odbywać się  na bazie twórczych pomysłów oraz mglistych wizji przyszłości.
Tworzenie harmonogramów polega na opracowaniu zasad oraz koncepcji podejmowania aktywności biznesowych z perspektywy optymalnej realizacji celów sformułowanych przez kierownictwo przedsiębiorstwa. Elementem procesu układania harmonogramów jest podejmowanie decyzji, co oznacza wybór techniki wykonywania czynności spośród realnych możliwości. Podstawowym zestawem czynności jest zwykle zdefiniowanie celów przedsiębiorstwa, potem zaś określenie celów jej zespołów.
Organizacje sporządzają różnego typu harmonogramy: taktyczne, strategiczne, operacyjne. Ze względu na okres czasu osiągania rezultatów rozróżniamy: oparte na krótkim okresie czasu, o średnim terminie zakończenia, perspektywiczne.
Umiejętność tworzenia harmonogramu jest dość istotna. Z tego powodu myślę, że każdy menedżer powinien przejść przeszkolenie z tego tematu.

O NAS
Ten blog kreuje zespół mających wieloletni staż szkoleniowców organizujących wykłady dla organizacji i instytucji z bardzo wielu dziedzin gospodarki.

Na naszym blogu  zwykle piszemy równeż o:
- badania kompetencji kadry w różnych korporacjach
- testy rozwojowe
- kursach z efektywności osobistego
- eventy dla pracowników
- zarządzanie ludźmi

Ten wpis został opublikowany w kategorii Szkolenia i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>