Projektowanie gier i symulacji w różnych projektach szkoleniowych

Wiele w zakresie sesji szkoleniowych prowadzonych na bazie gier i symulacji menedżerskich dowiedziałem się od Silvio Brawna, który szybko stał się najwyższej klasy doradcą biznesowym dla firm. Szczegółowe informacje w obszarze efektywności tego typu ćwiczeń edukacyjnych można przeczytać na poświęconych tej tematyce forach internetowych, na przykład: Ekonomiczne Symulacje Strategiczne 
Jakie mogę wskazać rodzaje sesji szkoleniowych, podczas których warto użyć mechanizm gier i ćwiczenia dla wyższej kadry zarządzającej?
Można wyróżnić dwa główne typy szkoleń.
Szkolenia typu „open” są kierowane do większości pracowników firm. Są dostępne dla wszystkich, którzy się zapiszą i pracownik sam określa najbardziej dogodny dla niego zakres kursu. Przedsiębiorstwo, w którym jest zatrudniony najczęściej refunduje wydatki projektu szkoleniowego.
Inny sposób podnoszenia kwalifikacji – kursy nazywane „close” – zapoczątkowane są badaniem zapotrzebowania zainteresowanej firmy i zorganizowane wyłącznie do jej pracowników. Tego typu projekty szkoleniowe mogą być organizowane trojako:
departament spraw personalnych firmy przeprowadza badanie potrzeb oraz opisuje w szczegółach sesję szkoleniową,
organizacja zainteresowana szkoleniem przygotowuje diagnozę i poszukuje profesjonalnych trenerów, którzy zdobyli wcześniej umiejętności w tym zakresie,
firma przekazuje przygotowanie analizy i zorganizowanie sesji szkoleniowej instytucji szkoleniowo-doradczej.
Mariola Łaguna oraz Piotr Nowak w ich ostatniej książce wskazują wspólne pola pomiędzy używaniem gier w szkoleniu przeprowadzanym w trybie nazywanym „close” i otwartym.
W kursie  otwartym nie planuje się badania potrzeb szkoleniowych, lecz analizę marketingową, która ma na celu oszacować rozmiar zainteresowania na dany rodzaj projektu szkoleniowego.
Symulacje w projekcie nazywanym „close” organizowane są na życzenie instytucji, która zamawia projekt szkoleniowy.
Ciąg dalszy nastąpi
Kamil Kurtyka
Redaktor tego komentarza jest absolwentem wydziału nauk o ziemii Uniwersytetu Wrocławskiego i studiów podyplomowych z obszaru  polityki gospodarczej państwa. Posiada licencję Doradcy Zmiany Osobistej HFU. Po studiach osiadł w Narwiku.  Od sześciu lat organizuje treningi i pisze badania odnoszące się do kierowania zmianami w sektorze „AGD RTV”.

CZYTAJ TAKŻE O:
Gry Biznesowe
Warsztaty handlowe
Gry licencjonowane
Mentoring
Gry dla przemysłu
Rozwój osobisty
Certyfikacja trenerów
Materiały do gier dla moderatorów gier

Ten wpis został opublikowany w kategorii Symulacje i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.