W jaki sposób działa efektywny dział firmy

W tymże artykule przedstawię cechy efektywnego zbioru osób pracujących ze sobą, które można spotkać w książkach na ten temat oraz jakie słyszę na szkoleniach biznesowych. Cech jest bardzo dużo, więc opiszę wyłącznie ich część – kilka tych rzadziej znanych wśród menedżerów. Więcej można znaleźć w tym poradniku:   Coroczne Wydarzenia Team Building
1.    Decydowanie
Znaczną część decyzji niweluje się odnajdując równowagę decyzyjną. Wtedy wszyscy są co do zasady podobnego zdania i chętni przygotować się do urzeczywistnienia podjętej alterantywy. Jednak obserwujemy nieraz też pewien kłopot – część uczestników, którzy nie utożsamiają się  z opinią zbiorowości decydującej o przyszłości, ma tendencję do ukrywania wewnętrznego sprzeciwu, i dlatego wcześniejszy consensus zasłania prawdziwy problem braku najlepszego rozwiązania.
2.    Krytyka
W dobrze pracującym dziale pracowniczym wyrażanie krytyki bywa częstsze, bywa naprawdę szczere oraz zachodzi względnie nieskrępowanie. Jednak w Polskiej kulturze zwykle niepotrzebnie dochodzi dość łatwo do osobistych przytyków. Rzetelnie przygotowana krytyka zawsze powinna być obiektywnie potrzebna, jednakże jej celem powinno być zniwelowanie problemów postawionych przed zbiorem osób współpracujących ze sobą oraz uniemożliwiających realizację wyznaczonych zadań.
3.    Wyrażanie skrajnych uczuć
Ludzie dość luźno okazują ich odczucia oraz myśli dotyczące problemu i funkcjonowania grupy. Zwykle nie dochodzi do „podchodów” czy też grup interesów. Krótko mówiąc – szczera komunikacja.
4.    Organizacja obowiązków
Jeśli zespół przystępuje do działania, podział obowiązków przeprowadza się bez ograniczeń oraz bywa zwykle rozumiany jako bodziec motywacyjny. Dobry dobór celów do realizacji dla wszystkich osób w każdej bez wyjątku istniejącej w firmie grupie.
5.    Normy zachowań współpracowników
Zespół funkcjonuje bez większych tarć. Ważny bywa stopień zaangażowania – o normach i wartościach w kolejnym wpisie.
To tyle haerowych inspiracji.
Opracowanie: Tomasz Piskorz
I DODATKOWO JAK CO MIESIĄC TROCHĘ INTERESUJĄCYCH ANALIZ DOTYCZĄCYCH WYJAZDÓW INCENTIVE Z OSTATNIEGO OKRESU:
– Najczęściej kupowana forma zajęć : planszowe gry strategiczne
– Najlepiej wycenione w kwestionariuszach po evencie zadania – opinie uczestników: zadania survivalowe i szkoła przetrwania
– Przeciętna liczebność grupy szkoleniowej: osiem uczestników.
– Optymalne dla klienta dni tygodnia na incentive: niedziela.
– Najchetniej zamawiana destynacja: Beskidy

ŹRÓDŁO: Training Projects
Realizujemy scenariuszowe szkolenia team building i długo niezapomniane wyjazdy integracyjne dla różnych zespołów.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Szkolenia, Team building i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.