Wymiana informacji jako objaw zgranego zespołu

Od kilku miesięcy chcę pokazać najważniejsze uwarunkowania dobrze działającego działu firmy. Prezentowałem w poprzednich odcinkach mojego cyklu inne zagadnienia w zakresie funkcjonowania zespołu składającego się z pracowników. Na kursach dla menedżerów wyjątkowo często jest mi zadawane zadanie polegające na tym, aby pokazać, w jaki sposób zdiagnozować, że zespół jest na etapie osiągania efektu synergii. Założyłem sobie cel, aby to przedstawić w kolejnych artykułach.
W niniejszym artykule zamierzam pokazać główny wskaźnik dobrze zintegrowanego działu pracowniczego. Moim zdaniem, musi występować poprawna wymiana informacji. Skupimy się teraz na znaczeniu przepływu danych w tym przejawie funkcjonowania organizacji. Badacze z Uniwersytetu w Nowym Jorku szacują, że na porozumiewanie się z innymi poświęcamy więcej niż 70% czasu. W tym jedna trzecia to mówienie, a reszta percepcja nadawanych wiadomości. Komunikowanie się jest podobnie istotne w dziale w organizacji biznesowej, podobnie jak w innych zbiorowościach ludzi, np. pomiędzy członkami rodziny, pomiędzy muzykami, między piłkarzami. Inne przykłady każdy jest w stanie przeczytać tu:   Nagradzane Eventy Integracyjne
Niezależnie od miejsca w organizacji oraz  zawodu, porozumienie się bywa najczęstszą czynnością w pracy. Delegujemy zadania, sporządzamy harmonogramy, wysłuchujemy narzekania odbiorców, mówimy, czego oczekujemy od naszego pracownika i kreujemy firmowe zamierzenia ze współpracownikami. Dość często pewne przeszkody sprawiają, iż proces wymiany wiedzy jest zbyt nieuporządkowany. W takiej sytuacji nasi partnerzy biznesowi muszą opierać się tylko na wyuczonej wiedzy lub zasłyszanych przez przypadek pogłoskach.
Dla przeciętnego człowieka komunikacja to przede wszystkim dyskusja. Ale to jest nieporozumienie. Ustna wymiana informacji wykorzystuje ludzką umiejętność artykułowania dźwięków, lecz jest ten wariant wyłącznie szczególny rodzaj komunikowania się. Jest to komunikacja ustna. Trzeba jeszcze dodać, iż jedynie homo sapiens ma umiejętność komunikowania się z użyciem słów.
Istnieją całkiem odmienne metody komunikacji międzyludzkiej, jednak napiszę na ten temat w  następnym poście, który ukaże się 12 maja.
Tyle haerowych wniosków.
Redakcja: Tomasz Falenty
I DODATKOWO JAK ZWYKLE PAKIET INTERESUJĄCYCH STATYSTYK DOTYCZĄCYCH WYJAZDÓW INCENTIVE Z OSTATNIEGO OKRESU:
– Najpopularniejsza forma zadań team building : gry topograficzno – poszukiwawcze
– Najwyżej ocenione w kwestionariuszach po evencie gry – opinie uczestników: zadania wspinaczkowe
– Typowa wielkość grupy szkoleniowej: osiemdziesiąt pracowników.
– Najlepsze dla zamawiającego dni tygodnia na incentive: czwartek.
– Najchetniej oczekiwania lokalizacja: Małopolska

ŹRÓDŁO: Training Projects
Realizujemy scenariuszowe szkolenia team building i pasjonujące wyjazdy integracyjne dla firm.
Wiemy, że pozytywnie odebrane szkolenie czy wyjazd to także klimatyczny ośrodek konferencyjny. W wyselekcjonowanej bazie mamy kilkadziesiąt klimatycznych destynacji od morza po Tatry. Polecamy nasze imprezy integracyjne jak również  team building.Najczęściej pracujemy w Sudetach, nad Zegrzem i na Kaszubach. Wolimy  miejsca mniej znane . Przy dobrej pogodzie działamy na terenie otwartym, a gdy pogoda jest zła – w salach konferencyjnych.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Szkolenia, Team building i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.