Zasoby czasu w pracy menedżera

W ubiegłych latach ilość celów kierowników działów niezwykle się powiększyła. Kierownicy chcą być efektywni, ale zarządzanie ich czasem jest coraz trudniejsze. W tym artykule prezentuję wyniki badań „gospodarowanie aktywnością osób na stanowiskach kierowniczych”. Więcej wskazówek przeczytasz tu:
Warsztaty HR
Rezultaty badań na temat gospodarowania czasem i ustalania priorytetów przez kierowników liniowych i sztabowych są jak opisałem poniżej:
1. Tylko 10% kierowników projektów lub zespołów nie uskarża się na brakujący czas do wykonania zadań.
2. Inni kierownicy chcą mieć w ciągu dnia 117 minut dodatkowo.
3. 70 procent kierowników cierpi na stały niedobór zasobów czasowych.
4. Dniowy okres pracy badanych kierowników i dyrektorów oddziałów kształtuje się od ośmiu do 13 godzin.
5. Zbytnio rozbity na małe części jest dzień pracy. Przynosi to większą zachorowalność na depresje oraz dekoncentrację menedżera.
6. Kierownicy podejmują się od 50 do 240 zupełnie odmiennych czynów prostych w ciągu okresu aktywności zawodowej np. delegowanie zadań, kontakty z pracownikami, telekonferencje z interesantami, pisanie umów, telekonferencje, poczta elektroniczna, szkolenia i tym podobne.
7. Zwykle kierownicy realizują dwadzieścia siedem proc. zamierzonych celów.
8. Udział strategicznego myślenia w trakcie dnia kierownika to od 15 do 20 proc.
9. Na pracę zespołową (m.in. burze mózgów, spotkania okazjonalne, coaching, konsulting, podejmowanie decyzji itp.) kierownicy planują od 30 do 40 procent zasobów czasowych, bardzo mały obszar rezerw czasowych zaś na podnoszenie swoich kwalifikacji i patrzenie na firmę z lotu ptaka.
10. Straty czasu dyrektorów wynoszą 5-35% czasu pracy.
W innym wpisie przedstawię podobne rodzaje szkoleń dla menedżerów.
KIM JESTEŚMY
Nasz dziennik pisze grupa doświadczonych konsultantów organizujących wykłady dla menedżerów z kilkunastu dziedzin gospodarki.
Twórcą powyższego opracowania jest Iwona Piga, trener prowadzący szkolenia z podejmowania decyzji oraz badacz w zakresie pomiaru satysfakcji pracowników.
Tutaj często przeczytasz o:
– audyty zaangażowania kadry w różnych korporacjach
– kwestionariuszy rozwojowe
– cykle kształceniowe z sprzedaży i rozwoju zespołów handlowych
– imprezy incentive
– kierowanie ludźmi

Ten wpis został opublikowany w kategorii Szkolenia i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.