Wszyscy są świadomi, iż umiejętności niezbędne do organizowania projektów zdobywa się za pomocą doświadczeń zawodowych i specjalnych szkoleń. Kierownicy działań projektowych najczęściej uczą się kierować działaniami projektowym uczestnicząc w nim na całego. Dość dużo wskazówek można znaleźć w tym miejscu:
Programy – Szkolenia Techniki Sprzedaży
W tymże artykule opiszę istotne obszary kompetencji szefa działań projektowych. Techniki z administrowania projektem zamykają się kilku zakresach:
– łączenie czynności, inaczej zintegrowane podejście od projektu i wzięcie pod uwagę wszystkich czynności,
– określanie zakresu aktywności, i w realnej sytuacji oznacza kompetencje przekazywania czynności oraz formułowania wzorców ich przeprowadzenia,
– zarządzanie zadaniami osób podlegających szefowi projektu, uważane za najważniejszą kompetencje menedżera projektu,
– realizowanie logistyki, czyli decydowanie w sprawach zakupów kolejnych komputerów i sprzętu biurowego oraz wyszukiwanie okazji u partnerów biznesowych,
– kierowanie ludźmi, a więc umiejętności formowania grupy projektowej oraz pełnienia roli szefa swojego teamu,
– przekazywanie informacji,
– dbanie o techniki realizacji zadań projektowych,
– zajmowanie się kosztami w przedsięwzięciu,
– oszacowanie niepewności i ryzyka odnoszącego się do realizacji działań projektowych.
W wymienionych wyżej zakresach merytorycznych prowadziłem w ciągu 5 lat dużo projektów szkoleniowych. Pracownicy z wielu firm chcieli realnych kompetencji i technik zarządzania. Byłem kiedyś ogromnym zwolennikiem takich zagadnień i jestem przekonany, iż prawie każdy kierownik działu musiałby poznać metody jak kierować projektami.
COŚ O NASZYCH WPISACH
Nasz dziennik opracowuje zespół doświadczonych konsultantów organizujących wykłady dla przedsiębiorstw z bardzo wielu branż.
W tym miejscu wiele dyskutujemy na temat:
– badania satysfakcji ludzi w przedsiębiorstwach wszelkich branż
– kwestionariuszy interpersonalne
– warsztaty z tematyki miękkiej
– wyjazdy motywacyjnych
– zarządzanie personelem