Rola diagnozy potrzeb edukacyjnych

W tym artykule opiszę projekt szkoleniowy, jaki organizowałem 6 miesięcy temu. Dowiedziałem się wtedy jak istotne jest odpowiednie definiowanie oczekiwań rozwojowych osób biorących udział w szkoleniu. Osoby biorące udział w szkoleniu czasami nie uświadamiają sobie, czego mają się nauczyć. Należy ich odpowiednio przepytać zanim rozpocznie się szkolenie.
Organizowałem cykl szkoleń, w którym osoby szkolone nie byli świadomi swoich oczekiwań edukacyjnych. Myśleli, iż wybierają się na szkolenie outdoorowe. Byli chętni na gry integracyjne i dużo radości z przygotowanych im zadań. Kiedy dojechali do sali szkoleniowej, zrozumieli, że zadania szkoleniowe będą w tradycyjnej formie. Inspirację do sporządzenia tego case study zaczerpnąłem z takiej strony:
Zarządzanie Wyjazdami Integracyjnymi
W tym projekcie wzięli udział tacy ludzie:
Janek – brał udział w kursach i projektach dla menedżerów, ma umiejętność podejmowania trudnych decyzji, ojciec 4 bliźniaków. Pragnie poszerzać swoje kompetencje w tematach nowoczesnej informatyki, nie kocha za bardzo na szkoleniach gier menedżerskich.
Elżbieta – jest stypendystką prestiżowego programu dla studentów 5 semestrze dziennikarstwa, kocha auto-stop po krajach Europy oraz barokową odmianę występów Red Hot, zamierza uczyć się wszystkiego z obszaru prowadzenia negocjacji z trudnymi klientami, jej zainteresowania to jazda na rowerze. Kocha gry menedżerskie w trakcie sesji szkoleniowych.
Bartek – szef dużego departamentu zarządzania zasobami ludzkimi, pracuje w Piasecznie, podjął studia w Warszawie, ma 35 lat. Lubi samochody oraz gra na komputerze. Chce dowiedzieć się teorii z obszaru psychologii rozwojowej i kognitywnej i badania motywacji pracowników.
Krzysztof – ma 63 lata, już kilka lat żyje samotnie, lubi dobre filmy, zwierzęta domowe i Tatry. Za rok jedzie na ekstremalną wyprawę w Tatry. Chce odnaleźć swoje miejsce. zadania outdorowe to dla niego stracony czas.
Uczestnicy szkolenia okazali się dość od siebie różni – a ja nie uwzględniłem ich różnorodności i odmiennych stylów uczenia. Na dodatek nie przeprowadziłem ankiety na temat dążeń edukacyjnych. W rezultacie uczestnicy byli niezadowoleni. W innym artykule opiszę efektywne techniki diagnozy oczekiwań rozwojowych.
To tyle menedżerskich wniosków.
Redakcja:Bartosz Nutria
Twórca tej notki  jest absolwentem kierunku iberystyki Uniwersytetu Śląskiego i studiów podyplomowych z obszaru  literaturoznastwa. Posiada tytuł Coacha Wizerunku Osobistego FZO. Po studiach osiadł w Ustce.  Od siedemnastu sezonów szkoli i tworzy badania dotyczące sprzedaży w branży „hotelarstwo i gastronomia”.

SŁOWA KLUCZOWE:
Audyty kompetencji
Awansowanie w biznesie
Polityka human resources w handlowej jednostce biznesowej
Skuteczne kierowanie ludźmi
Skuteczny mentoring
Awanse i Kariera
Assessment Center

Ten wpis został opublikowany w kategorii Team building i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.